Om Visby Roma Hockey

Visby Roma skall genom brett engagemang, sportsliga resultat och god ekonomi vara en förebild för Gotländsk idrott på elitnivå. Vår vision är att vi ska vara ett förstahandsval för unga duktiga ishockeyspelare som ännu inte är mogna för SHL eller Hockeyallsvenskan. Våra Gotländska ungdomar ska få en gedigen utbildning inom ishockey, men lika viktigt är att vi är med och formar ungdomarna till bra ambassadörer för idrotten och till bra medmänniskor.

Alla personer ska mötas med respekt vilket innebär att vi behandlar varandra likvärdigt. Var och en respekteras utifrån den personen är och vad den står för.

Kärnvärden
– Engagemang
– Glädje
– Offensiv
– Respekt
– Resultat
– Ödmjukhet

Målsättning

Visby Roma är en klubb med stora ambitioner om än i en liten ”kostym”. Varje dag vill vi bli lite bättre, vi ställer höga krav på oss själva och det tycker vi att medlemmar, publik och samarbetspartner också ska göra.

A-lagets målsättning inför säsongen 2019/2020 är att ta det första steget mot målet att bli hockeyettans bästa lag inom tre år. Föreningen har varje år siktat mot att ta en av de åtråvärda platserna i Kvalserien och det är målet även den kommande säsongen.

J20 gör en historisk debut i J-20 Elit och målsättningen är först och främst att hålla sig kvar och att se och lära. En duktig ledarstab tillsammans med ambitiösa killar borgar för en ljus framtid men föreningen är väl medvetna om den tuffare utmaning som Elit innebär.

J18 spelar även kommande säsong i div 1, målsättningen är som tidigare år att nå Allettan och sedan eventuellt även kval mot Elit. Även här har föreningen duktiga ledare och ambitiösa spelare vilket är glädjande

Juniorlagen ska fortsätta att förbereda spelarna på ett bra sätt inför stundande seniorspel. Visby Roma kommer även framgent att lyfta upp egna unga produkter innan de egentligen är klara för spel i Hockeyettan för att låta dem växa in i ”seniorkostymen”. Det har varit ett framgångsrikt historiskt och vi är övertygade om att det kommer bära frukt även framåt.

Visby Roma kommer tillsammans med Gotlands Ishockeyförbund, IK Graip och Sudret HC stå värdar för TV-pucken i september 2019. Visby Roma har i sin paroll Hela Gotlands Lag som ambition att ha ett nära och bra samarbete med övriga klubbar på Gotland och i och med TV-Pucken får vi ett utmärkt tillfälle att tillsammans med övriga föreningar genomföra den klassiska turnering på bästa sätt.

Visby Roma Hockey
Postadress: c/o Werkelin
Högklintsvägen 19
622 61  VISBY

Besöksadress: Rävhagen

Öppettider:
Vi har begränsade öppettider, vill ni ha kontakt med oss sker det lättast via e-post.

Domarkvitton mottages på E-post: domare(at)visbyroma.se

E-post: kansli(at)visbyroma.se